Telpa baudai

Vērtības

Droša vide, atklāta komunikācija, skaidras prakses robežas, piekrišanas praktizēšana

Lai dziļi ienirtu sajūtās, nepieciešams miers, drošība un skaidrība.

Pirms procesa uzsākšanas pārrunājam saņēmēja vēlmes, gaidas un iespējas, izslēdzam riskus un kontrindikācijas. Iepazīstinu saņēmēju ar profesionālās ētikas vadlīnijām. Saņēmējs apstiprina, ka ir informēts un apliecina, ka ir gatavs uzņemties pilnu atbildību par savu rīcību. Visa personīgā un sensitīvā informācija paliek prakses telpā. Vienojoties par prakses ietvaru un robežām, mēs atveram telpu dziedinošam un pārveidojošam procesam.

Uzmanības centrā ir ķermenis un jutekliskums

Šeit mēs atdodam ķermenim un sajūtām patieso vietu.

Tantras ceļā ķermeņa iemiesotā inteliģence tiek augstu vērtēta. Ja ļaujam, ķermenis nepastarpināti piedzīvo to atziņu, ko prāts cenšas aptvert un konceptualizēt. Atšķirībā no Rietumu paradigmas, kur par cilvēka centru tiek uzskatīts intelekts, šeit mēs lielu uzmanību pievēršam būtnes “spēka centram” – iegurnim, vēdera lejasdaļai, mugurkaula pamatnei un sēžai – apvidum, ko teorijā dēvē par Kundalini sēdekli. Šis spēks, kad uzkrāts, pārveidots un izsmalcināts, ved uz intīmu atziņu – zināšanu “no iekšienes”.

Telpa ir rūpīgi kultivēta

Pārveides procesiem, ko piedāvā Tantras ķermeņa un apziņas tehnikas, svarīga ir atbilstoša vide.

Nav noslēpums, ka darbu ķermeņa un seksualitātes jomā spēcīgi ietekmē kultūras konteksts un sabiedrības kolektīvie pieņēmumi.

Latvijas kultūrtelpa nes smagu vēstures mantojumu. Aizvien gana spēcīgi izplatīta mizogīnija, mizandrija, seksisms, pornifikācija, diskriminācija. Arī konsenta izpratnes un robežu ievērošanas jautājumos vēl ilgs ceļš ejams.

Telpa baudai novelk striktu robežu: objektificēšana, fetišizācija un patērnieciskums attieksmē pret sevi un otru tiek noraidīts.

Ielejas taka

Rietumu kultūrā Tantras ceļš vairumā gadījumu nav cilvēka garīgo meklējumu pirmais solis.

Telpa baudai ir piemērota vide nobriedušiem cilvēkiem ceļā uz pašrealizāciju: tā ir piemērota cilvēkiem ar solīdu iepriekšējo prakšu pieredzi un atbalsta resursu klāstu.

Tā ir sagatavota cilvēkiem, kuri vēlas iepazīt seksuālās prakses kā “esību” pretstatā “darīšanai” – spert soli Ielejas takā, kā to pazīstam no Senās Ķīnas seksoloģijas traktātiem.